Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_1059522} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Fint motivvalg og blendervalg. Usikker på kvisten oppe i venstre hjørne.
Mvh Knut
Trygve K.
Litt melankolsk dette, - litt trist liksom.....
Tankene vandrer, - og plutselig assosierte jeg med galger og massehenrettelser slik jeg har sett på TV og andre media.....
Bilder kan være skumle greier gitt.....
Enig med Knut om kvisten. Etter min mening bør den vekk. For øvrig nydelig eksponering og lys......
mvh Trygve
Kristin B.
Tusen takk for konstruktive innspill. Jeg tror selv at kvisten må være der, og at bildet blir som en plakat uten.
Jeg gjør det i de aller fleste bildene mine: plasserer et element eller to slik at det gjør litt vondt.
Studerte blant annet under Liv Ørnvall, som lærte bort metoden: LITT skjevt, ikke plakat-skjevt, LITT for langt mot kanten, ikke nødvendigvis i det gyldne snitt. Der plasserer jeg ofte noe som kan være motivet, men gjerne uskarpt.
Begynte med uskarpt som teknikk for fem år siden, da jeg ble gruelig lei sylskarpe, intetsigende bilder i klare farger. (Jeg er ganske sær og kritisk, altså.) :)
For meg er det ultimate målet å ha en liten detalj som eneste skarpe, gjerne plassert helt i utkanten av bildet, mens selve motivet er uklart.
Derfor blir jeg glad når dere får assosiasjoner. Mine gikk i den samme retningen da jeg fant disse bladene, som jeg kommer til å jobbe med videre om de blir hengende. Ikke for det, det kan være spennende å se hva som skjer om de faller fra ...
Det er liksom en historie i den kvisten. :)
Ragnar S.
Mye symbolikk i dette bildet. Mange assosiasjoner, det meste mot det litt dystre. Et godt fotografi.
Mvh Ragnar
Trygve K.
Foretrekker likevel versjon 2 jeg, - dIne glimrende argumenter til tross......
Jadda, jeg husker godt diskusjonen om motorsag og stige/gardintrapp som vi hadde på 70 og 80 tallet. Tviler ikke ett sekund på at Arnt var enig. Så spørs det vel da hva man vil med bildene sine, - kommunisere med omverdenen eller seg selv....
Og hvordan man gjør det mest mulig effektivt.... Jeg satt i juryen i en stor internasjonal konkurranse sammen med bl.a. Morten Krogvold en gang for maaaange år siden. Vi ble vel enige om at "forstyrrende elementer" var ett av de kriteria vi ikke ønsket....
Men se konkurranser er noe helt annet, - og der handler det om å kunne trollbinde betrakteren i løpet av de få sekundene bildet blir vist, - og det uten "forstyrrelser".......
Jeg har sans for din argumentasjon og bevissthet omkring dette og ser fram til å følge med på kvisten videre.......
mvh Trygve
Kristin B.
Tusen takk for gode kommentarer. Det inspirerer til videre arbeid. Hadde en gammel Leica som jeg fikk av Arnt, i 16 år, og da jeg gikk over til det digitale kameraet jeg fortsatt har i 2005, ble det fart i læringen og min utvikling.
Det ergrer meg litt at jeg også synes bildet fungerer nesten bedre uten kvisten, mine egne gode argumenter til tross! ;)
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Mvh Knut
Tankene vandrer, - og plutselig assosierte jeg med galger og massehenrettelser slik jeg har sett på TV og andre media.....
Bilder kan være skumle greier gitt.....
Enig med Knut om kvisten. Etter min mening bør den vekk. For øvrig nydelig eksponering og lys......
mvh Trygve
Jeg gjør det i de aller fleste bildene mine: plasserer et element eller to slik at det gjør litt vondt.
Studerte blant annet under Liv Ørnvall, som lærte bort metoden: LITT skjevt, ikke plakat-skjevt, LITT for langt mot kanten, ikke nødvendigvis i det gyldne snitt. Der plasserer jeg ofte noe som kan være motivet, men gjerne uskarpt.
Begynte med uskarpt som teknikk for fem år siden, da jeg ble gruelig lei sylskarpe, intetsigende bilder i klare farger. (Jeg er ganske sær og kritisk, altså.) :)
For meg er det ultimate målet å ha en liten detalj som eneste skarpe, gjerne plassert helt i utkanten av bildet, mens selve motivet er uklart.
Derfor blir jeg glad når dere får assosiasjoner. Mine gikk i den samme retningen da jeg fant disse bladene, som jeg kommer til å jobbe med videre om de blir hengende. Ikke for det, det kan være spennende å se hva som skjer om de faller fra ...
Det er liksom en historie i den kvisten. :)
Mvh Ragnar
Jadda, jeg husker godt diskusjonen om motorsag og stige/gardintrapp som vi hadde på 70 og 80 tallet. Tviler ikke ett sekund på at Arnt var enig. Så spørs det vel da hva man vil med bildene sine, - kommunisere med omverdenen eller seg selv....
Og hvordan man gjør det mest mulig effektivt.... Jeg satt i juryen i en stor internasjonal konkurranse sammen med bl.a. Morten Krogvold en gang for maaaange år siden. Vi ble vel enige om at "forstyrrende elementer" var ett av de kriteria vi ikke ønsket....
Men se konkurranser er noe helt annet, - og der handler det om å kunne trollbinde betrakteren i løpet av de få sekundene bildet blir vist, - og det uten "forstyrrelser".......
Jeg har sans for din argumentasjon og bevissthet omkring dette og ser fram til å følge med på kvisten videre.......
mvh Trygve
Det ergrer meg litt at jeg også synes bildet fungerer nesten bedre uten kvisten, mine egne gode argumenter til tross! ;)