''Cleared to land''
Utstyr
  • Minolta AF5000
  • Tamron 28-200
  • Blender-
  • Nei
  • AnnetManipulert.
    Maskerte flyet og resten endret til svart hvitt.
  • Exif Vis basisinfo - Vis all bildeinfo
Annen info
  • KategoriReise
  • Lastet opp
  • Visninger829
  • Nøkkelord
Linker og deling
Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_67844} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Ønsker du å bruke/kjøpe dette bildet?
Kritikker (8)
Tor-Ståle H.

Rett tittel ville vært ''short final''...

Litt sent å få clearance to land så sent på finalen.

8) TS
Gunn W.

Ja, jeg vet det er på ''short final''.
Jeg kunne ha kalt det for f.eks:

1.A hell of a long way past the outer marker.
2.Over the threshold.
3.On the ILS
4.Cleared touch and go with right turn out...
5. God tur til Viktor Norman.....
MEN jeg tenkte at de fleste ville forstå ''Cleared to land''

Vil gjerne ha kommentarer og konstruktiv kritikk av bildet.

Mvh. Gunn
Vegard E.

aktuelt illustrasjonsbilde om dagen, dette :)
Avsluttet .

For å fortsette off topic: det hender at man får klarering til å lande så sent, men isåfall har man blitt gjort oppmerksom på det tidligere på finalen.

Men til bildet: jeg synes det er litt kornete, det hvite ser ut til å være overeksponert, og det røde ser ut til å være litt for hardt jpg komprimert, synes jeg. For meg ser også utsnittet litt merkelig ut, kanskje man kunne prøvd med litt mindre luft over flyet ? For min del synes jeg dette flybildet var litt for ordinært også, mangler liksom det lille ekstra som skiller et flybilde ut av mengden.

Men tittelen synes jeg var spennende og god, det skal du ihvertfall ha :)

Tor-Ståle H.

Da kan jo TL forklare tilfeller når clearance gis så sent på finalen?

?

mvh,

Tor-S. Hansen
CPL/ME/IR CFII

Bildet, sim illustrasjon er det greit nok, som bilde er det uskarpt, kornete og fare/hvitbalansen er ikke riktig.
Avsluttet .

Vel, hvorfor skal vi dra dette lengre ? Men okei, du spør etter svar og skal få ett selv om jeg drar i tvil at en som påstår å være innehaver av CPL/ME/IR og er CFII ikke selv vet dette. Men grunnen er annen trafikk på banen som oftest. Jeg har selv fått både klarering til og lande og rwy free (på steder med AFIS) omtrent så sent selv ved et par / tre tilfeller.

Dessuten, hun skriver da ikke at flyet får klarering til og lande, hun skriver ''cleared to land'', og vi må vel gå ut ifra at flyet har fått ''cleared to land'' på dette tidspunktet, må vi ikke ? Om NorShuttle her har fått klareringen for lenge siden, for noen sekunder siden eller får den i det øyeblikket bildet blir tatt er likegylde, tittelen er vel ganske korrekt uansett, flyet er ''cleared to land'', case closed.

Tarjei Lundarvollen, CPL/ME/IR (har tydeligvis blitt populært å underskrive med disse bokstavene at jeg får vel slenge meg på jeg også)
Avsluttet .

Hadde vært interessant å se dette bildet med sort/hvit flykropp, med unntak av det røde på tuppen og halen. I denne versjonen ser flyet nesten rosa ut.
Gunn W.

Takk for forslaget H.K
Jeg vil prøve det ut.

Mvh.Gunn

''hobby co-pilot'' til en PPL :)
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Tastatursnarveier: forrige Goversikt neste
Åpne uskalert versjon i eget vindu